30 Ocak 2009 Cuma

Köfte

Bir krallıkta sarayın aşçısı ölmüş; yerine alınacak aşçı için de kralın aklına bir aşçılık yarışması yapmak gelmiş; az sayıda aşçı katılmış yarışmaya ve biri seçilmiş... Kral artık sarayda yaşayacak olan yeni aşçıya ismini sormuş, aşçı sıkılmış utanmış "söyleyemem" demiş; kral da "ben senin baban sayılırım söyle" demiş; ikna olan aşçı "efendim özür dilerim ama benim ismim s.k demiş..." Kral garipsemiş ama "yapacak bir şey yok" demiş. Aynı konuşma kraliçeyle aralarında geçmiş, aşçı yine utanmış sıkılmış ve kraliçeye de "benim adım .m" demiş...

Derken koridorda prensesle karşılaşmış, o da ismini sormuş; aşçı söyleyemem demiş çok komik benim ismim, o da söylemesi konusunda ısrar etmiş, prensese de "benim adım köfte" demiş aşçı...

Bu aşçının esas niyeti ise güzel prensesi elde etmekmiş.. Neyse akşam yemeğinde aşçı bütün hünerlerini sergilemiş, menünün ana yemeği ise köfteymiş.. Prenses köfteye bayılmış, yedikçe yemiş; Kraliçe uyarmış kızını "kızım çok fazla yeme, akşam karnın ağırır"; prenses dinlememiş annesini bıkana kadar yemiş..

Gece olmuş herkes odalarına çekilmiş ve aşçı işe koyulmuş... 1. katta olan daha önceden gözetlediği prensesin odasına dalmış ve başlamış icraata; prenses hemen bağırmış "Anneee köfte karnımı ağrıtıyorrrrr" Kraliçe kızmış, "kızım ben sana demedim mi" diye söylenerek odaya gelmiş ki ne görsün; krala bağırmış hemen "beeeeeey .m kızın bacaklarının arasındaaa" Kral uyku sersemi kalkmış "ya nerde olcaktı akılsız karııııııı" Sonra kral da odaya gelmiş, kralın gelmesiyle aşçı pencereden kaçmış; tabi bahçede dizili muhafızlar varmış, hepsinin elinde kılıçlar...

Kral bağırmış "Askerlerrrrr s.ki tuttt!"; hepsi tutmuş anlam veremeyerek "tuttunuz muuu" demiş, "tuttuuuuk" demişler... "Kes başını" demiş...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder